Média hirdetési fogalmak szakszavak
Születésnapi újság Ajándék újságok
Fontosinfok.hu a közhasznú adatok gyûjteménye iránytû a mindennapkhoz tudományos mûvészeti lexikon ki kicsoda menetrendek településkeresõ stb. - fontosinfok.hu
Fontosinfok.hu a közhasznú adatok gyûjteménye iránytû a mindennapkhoz tudományos mûvészeti lexikon ki kicsoda menetrendek településkeresõ stb. - fontosinfok.hu
Keresés a Fontosinfok.hu Portálon Részletes keresés >>>
Kövessen a Fontosinfok.hu a Facebookon




FontosInfok.hu kategóriák:
RSS feliratkozás: ÁllásInfo ÁllásInfo
RSS feliratkozás: BankInfo BankInfo
RSS feliratkozás: BiztosításInfo BiztosításInfo
RSS feliratkozás: BoltInfo BoltInfo
RSS feliratkozás: EgészségInfo EgészségInfo
RSS feliratkozás: GasztroInfo GasztroInfo
RSS feliratkozás: GépjárműInfo GépjárműInfo
RSS feliratkozás: HirdetésInfo HirdetésInfo
RSS feliratkozás: IngatlanInfo IngatlanInfo
RSS feliratkozás: KulturInfo KulturInfo
RSS feliratkozás: SzállásInfo SzállásInfo
RSS feliratkozás: SzolgáltatásInfo SzolgáltatásInfo
RSS feliratkozás: TelepülésInfo TelepülésInfo
RSS feliratkozás: UtazásInfo UtazásInfo


Menetrendek.net kategóriák:
RSS feliratkozás: BKK BKV menetrendek BKK BKV menetrendek
RSS feliratkozás: Busz menetrendek Busz menetrendek
RSS feliratkozás: Hajó komp menetrendek Hajó komp menetrendek
RSS feliratkozás: Jegyárak Jegyárak
RSS feliratkozás: Repülőgép menetrendek Repülőgép menetrendek
RSS feliratkozás: Teleautós fuvarok Teleautós fuvarok
RSS feliratkozás: Térképek Térképek
RSS feliratkozás: Útinform Útinform
RSS feliratkozás: Útvonaltervezés Útvonaltervezés
RSS feliratkozás: Vasúti menetrendek Vasúti menetrendek


FontosKérdés kategóriák:
RSS feliratkozás: Állatok, növények Állatok, növények
RSS feliratkozás: Családi kapcsolatok Családi kapcsolatok
RSS feliratkozás: Egészség, életmód Egészség, életmód
RSS feliratkozás: Egyéb kérdések Egyéb kérdések
RSS feliratkozás: Emberi kapcsolatok Emberi kapcsolatok
RSS feliratkozás: Ezotéria, spiritualitás Ezotéria, spiritualitás
RSS feliratkozás: Fogyókúrák, diéták Fogyókúrák, diéták
RSS feliratkozás: Gasztronómia, étel, ital Gasztronómia, étel, ital
RSS feliratkozás: Gyerekvállalas, nevelés Gyerekvállalas, nevelés
RSS feliratkozás: Közlekedés Közlekedés
RSS feliratkozás: Kultúra és közösség Kultúra és közösség
RSS feliratkozás: Műszaki eszközök Műszaki eszközök
RSS feliratkozás: Otthon, lakás Otthon, lakás
RSS feliratkozás: Pénz, üzlet Pénz, üzlet
RSS feliratkozás: Politika, jog Politika, jog
RSS feliratkozás: Sport, mozgás Sport, mozgás
RSS feliratkozás: Számítástechnika, IT Számítástechnika, IT
RSS feliratkozás: Szépségápolás, divat Szépségápolás, divat
RSS feliratkozás: Szerelem, párkapcsolat Szerelem, párkapcsolat
RSS feliratkozás: Szórakozás, hobby Szórakozás, hobby
RSS feliratkozás: Tanulás, oktatás Tanulás, oktatás
RSS feliratkozás: Tudomány Tudomány
RSS feliratkozás: Utazás Utazás
RSS feliratkozás: Ünnepek, évfordulók Ünnepek, évfordulók
RSS feliratkozás: Vallás, hitélet Vallás, hitélet


Antikrégiség.hu Piactér:

Régiség kategóriák:
RSS feliratkozás: Antik bútor Antik bútor (6282)
RSS feliratkozás: Bélyeg Bélyeg (3247)
RSS feliratkozás: Egyéb régiség Egyéb régiség (3666)
RSS feliratkozás: Ékszer Ékszer (354)
RSS feliratkozás: Ezüst, fémtárgy Ezüst, fémtárgy (870)
RSS feliratkozás: Festmény Festmény (3322)
RSS feliratkozás: Grafika, rézkarc Grafika, rézkarc (525)
RSS feliratkozás: Hangszer Hangszer (707)
RSS feliratkozás: Képeslap Képeslap (1425)
RSS feliratkozás: Lámpa, csillár Lámpa, csillár (1031)
RSS feliratkozás: Militária, fegyver Militária, fegyver (747)
RSS feliratkozás: Műszaki tárgyak Műszaki tárgyak (1996)
RSS feliratkozás: Néprajzi tárgy Néprajzi tárgy (428)
RSS feliratkozás: Óra Óra (844)
RSS feliratkozás: Papírrégiség Papírrégiség (1273)
RSS feliratkozás: Pénz, érme Pénz, érme (1663)
RSS feliratkozás: Porcelán, kerámia Porcelán, kerámia (4197)
RSS feliratkozás: Szobor Szobor (805)
RSS feliratkozás: Textil, szőnyeg Textil, szőnyeg (1201)
RSS feliratkozás: Üveg, kristály Üveg, kristály (1073)
RSS feliratkozás: Vallási tárgyak Vallási tárgyak (243)

Könyv kategóriák:
RSS feliratkozás: Antik könyv Antik könyv (1865)
RSS feliratkozás: Életmód, egészség Életmód, egészség (234)
RSS feliratkozás: Gasztronómia Gasztronómia (185)
RSS feliratkozás: Gazdaság, üzlet Gazdaság, üzlet (58)
RSS feliratkozás: Gyerekkönyv Gyerekkönyv (494)
RSS feliratkozás: Idegen nyelvű Idegen nyelvű (364)
RSS feliratkozás: Irodalom, regény Irodalom, regény (1734)
RSS feliratkozás: Lemez, CD, DVD Lemez, CD, DVD (1222)
RSS feliratkozás: Műszaki könyv Műszaki könyv (325)
RSS feliratkozás: Művészeti könyv Művészeti könyv (782)
RSS feliratkozás: Nyelvkönyv, szótár Nyelvkönyv, szótár (172)
RSS feliratkozás: Régi diafilm Régi diafilm (148)
RSS feliratkozás: Régi újság, folyóirat Régi újság, folyóirat (1713)
RSS feliratkozás: Sport Sport (168)
RSS feliratkozás: Tankönyv Tankönyv (533)
RSS feliratkozás: Történelem Történelem (477)
RSS feliratkozás: Tudományos könyv Tudományos könyv (476)
RSS feliratkozás: Útikönyv, földrajz Útikönyv, földrajz (244)
RSS feliratkozás: Vallási könyv Vallási könyv (577)

Összes fogalom Összes fogalom Munkaügyi állás fogalmak Munkaügyi fogalmak Banki fogalmak szakszavak Banki fogalmak Biztosítási fogalmak szakszavak Biztosítási fogalmak Kereskedelmi fogalmak szakszavak Kereskedelmi fogalmak Ingatlan fogalmak Ingatlan fogalmak Gasztró fogalmak szakszavak Gasztro fogalmak Egészséügyi életmód fogalmak Egészség fogalmak Auto motor fogalmak szakszavak Gépjármupiaci fogalmak Média hirdetési fogalmak Média fogalmak Szállás fogalmak Szállás fogalmak Turisztikai utazási fogalmak Utazási fogalmak Kulturális fogalmak Kultúra Tudományos hírek Tudomány Naptár események idopontok Naptár Videók Videók

Média Lexikon: Médiapiaci fogalmak szakszavak

Kövesse a Fontosinfok.hu oldalátKövesse a Fontosinfok.hu oldalátKövesse a Fontosinfok.hu oldalátKövesse a Fontosinfok.hu oldalátKövesse az Antikrégiség.hu Piactért
Oldal felvétele a könyvjelzők közé Tovább küldés emailben Nyomtatás
Média Fogalomtár Gyűjtemény sok definícióval Média Fogalomtár Gyűjtemény sok reklám definícióval
A Á B C CS D E É F G GY H I J K L M N NY O Ö P Q R S SZ T TY U Ü V W X Y Z ZS
"A" betûvel kezdõdõ média fogalmak
Nincs ilyen betuvel kezdodo fogalom a gyujteményünkben!
Untitled Document

Média Hirdetési szótár

A | B | C | Cs | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | Ny | O | P | R | S | Sz | T | U | V

Access prime:
a televíziós főműsoridőt megelőző kora esti időszak, körülbelül délután öt órától a nagynézettségű műsorok kezdetéig.

Alapszínek:
a spektrum azon egymástól független színei, amelyek keveréssel nem állíthatók elő.
Az összeadó színkeverés alapszínei a vörös, a zöld, és a kék, a kivonó színkeverés alapszínei a sárga, a bíbor (magnetta) és a ciánkék.

Ad View (Ad Impression):
reklámmegjelenítés.A Page Impression speciális formája, amely a banner-reklámokat számolja. Mivel sok oldal állandóan cserélődő (rotáló) bannerekkel dolgozik, így a hirdetőknek csak azok a letöltések (Page Impression-ök) számítanak, amelyeken az ő hirdetése is megjelent.

Aktivizálás:
ez a mutató fejezi ki, hogy mennyire ösztönöz arra az adott plakát, hogy több termék, szolgáltatás közül az adott plakát, hogy több termék, szolgáltatás közül az adott plakáton hirdetettet válassza a közönség.
A mutató az ilyen választások arányát számszerűsíti.

Ambient media (alternatív média):
a szokásostól eltérő közterületi reklámhordozók gyűjtőneve. Például fóliával burkolt járművekhez hasonló eszközök, vagy az egészen szokatlan és meglepő megoldások, mint például az óriásbábok, kivetítők.

Animatic:
a storyboard lapjait (a jeleneteket) beszkennelik, és a képekre vágják a dialógot. Ezzel az állóképek sorozatát kapják hanggal, amit a megrendelő ellenőriz.

Art byer:
a kreatív ügynökség, vagy reklámügynökség kreatív osztályán dolgozó alkalmazott feladata az ügynökségi alkotómunkához szükséges beszállítók (fotós, illusztrátor, modell, casting-ügynökség, sminkes, fodrász, stylist, kellékes, dekoratőr) ismerete, a velük való kapcsolattartás.

Anyagleadási határidő (closing date, delivery date):
az a legkésőbbi időpont, amikor a kész reklámanyagnak a médiumhoz meg kell érkeznie, hogy az a megrendeltek szerint időben megjelenjen.

Átlagos gyakoriság (average frequency):
megmutatja, hogy egy, a kampány által elért személynek átlagosan hány alkalma volt a reklámüzenettel való találkozásra.
Kapcsolódó fogalmak: OTS (opportunity to see, OTH (opportunity to hear).

Attrap:
1. az eredetiség látszatát keltő utánzat
2. háromdimenziós pultra állítható reklámtárgy, támasztékkal ellátott, kartonra nyomott, vagy kemény lapra kasírozott plakát.

Audiotex szolgáltatás:
olyan passzív telemarketing alkalmazási terület, ahol a hívások kezelését interaktív elektronikus berendezés (számítógép, telefonközpont) végzi, és a hívó a telefonkészülék segítségével előre rögzített vagy generált hanganyagokat hallgathat meg.

Azonosítás:
ez a mutató fejezi ki, hogy a plakáton szereplő márkanév, a hirdető szervezet vagy a hirdetett típus neve, emblémás, milyen mélyen vésődött be a közönség emlékezetébe, illetve, hogy a név, az embléma és a plakáton látható ábrázolás, szimbólum, jelmondat között milyen tartós kapcsolatot sikerült létrehozni, azaz a megkérdezettek közül hányan tudnák hibátlanul felidézni a hirdető szervezet és(vagy a hirdetett márka nevét.

B

Banner (szalaghirdetés)
az internetes reklámozás legáltalánosabban használt eszköze.

Banner burnout (Banner kiégés)
a rákattintások csökkenő arányát jelenti. Míg a rákattintás az internetes reklámozás kezdetén (1994) 10-15 százalékos volt, 2000-re fél százalék alá süllyedt az Egyesült Államokban. A CTR csökkenése az egyes kampányok futása során is előfordulhat.

Backlight:
nappal óriástáblaként funkcionáló építmény. Este hatalmas, belülről megvilágított diadobozként tűnik ki a sötétségből, hatása különböző optikai megoldásokkal tovább is növelhető.

Befűzés:
a lapban a gerinchez rögzített elhelyezés. Tarifáját a példányonként adják meg. Általában csak bizonyos súlyhatár alatt lehetséges:

Behúzás (insert, insertion):
a lapban rögzítés nélkül való elhelyezés. Tarifáját példányonként adják meg. Általában csak bizonyos súlyhatár alatt lehetséges.

Below the line (BTL):
olyan vonal alatti marketingkommunikációs tevékenységek csoportja, amelyek nem tartoznak az Above the line (ATL) vonal feletti klasszikus médiahirdetések körébe, mert a célcsoport elérése személyes kommunikációs útján történi és a célcsoport által tanúsított aktivitás- a visszajelzési lehetőségek révén- mérhető.

Beragasztás:
a hirdetés felületre ráragasztott elhelyezés. Többnyire árumintánál alkalmazzák. Tarifáját példányonként adják meg. Általában csak bizonyos súlyhatár alatt lehetséges.

Betekintős kirakat:
hátfal nélküli elrendezése betekintést enged az üzletbe, annak áruválasztékára, illetve azt közel hozza a szemlélőhöz.

Betűcsalád:
ugyanazon változatoknak vonalvastagság szerint általában ismeretes normál, félkövér és kövér változata.

Betűalak:
Kurrens: kisbetűk nyomdai elnevezése. Verzál: nagybetűk nyomdai elnevezése. Kurzív: dőlt betű elnevezése

Betűméret:
a nyomdai betűknek tipográfiai pontokban kifejezett mértéke: A Didot-féle mértékrendszer alapja az 1 tipográfiai pont = 0,376 mm.

Bigelés:
Más néven hornyolás. Törésre hajlamos, merev, vastag kartonféleségek vaknyomással nyomtatása a hajtás vonalában. Feladat a törésmentes hajtási vonal kialakítása. Dobozok, papírképkeretek készítésénél használják ezt az eljárást.

Bliszteres vagy akasztós csomag:
a termék megjelenítése egy nyomtatott kártya és egy átlátszó műanyag között, általában vákuumos formázással.

Blue back:
kék hátú papírtípus, amely alkalmas kedvezőtlen környezeti hatásoknak (csapadékos idő) kitett óriásplakát nyomtatására. Előnye, hogy nem látszik át az aktuális hirdetés alatt lévő plakát.

Bolt a boltban (shop in shop):
egy termékcsoport vagy márka megjelenítésére kihelyezett displayszett, amely által egy minibolt jön létre az eladási ponton belül.

Borító II. (B/II.)
Az elülső borító belső oldala. Hirdetési tarifája az alaptarifánál magasabb.

Borító III. (B/III.)
nyomtatvány, folyóirat hátulsó borítólapjának belső oldala. Hirdetési tarifája rendszerint azonos a borító II. tarifájával.

Borító IV. (B/IV.)
nyomtatvány, folyóirat hátulsó borítójának külső oldala. Hirdetési tarifája magasabb érték, mint a B(II és B(III.

Break Bumper:
olyan kvíz vagy vetélkedő, amelyet a reklámok előtt sugároznak és a válasz az időközben mutatott reklámokkal kapcsolatos. Rendszerint ingyenes telefonszám megjelenik a képernyőn, és a nézőket megkérik, hogy telefonon közöljék a válaszokat. A játék célja, hogy a nézők kövessék figyelemmel a reklámokat.

C

Call center:
A jól működő telefonközpontot nemcsak az ügyfelek kérdéseinek megválaszolására lehet használni, hanem egyben kulcsa a felbecsülhetetlen értékű adatbázis-építésnek is. Az igazi call centerben az ügyfél azonosítása után a márkával kapcsolatos teljes múlt az operátor elé kerül, láthatóvá válnak a fogyasztói jellemzők, a márkapreferenciák, az eddigi panaszok, azaz minden, ami a Customer Relationship Management (CRM) szempontból fontos lehet.

Cicero:
12 pontos betű, egyben tipográfiai alapmértékegység. Ebben fejezik ki: a szedett oldalak hasábszélességét, az egyes oldalak tükörméretét, annak szélességét, magasságát a 12 pontos betűméret többszörösét

City light plakát:
felület: 2 nm˛ (1.17 x 1.71 m), Elsősorban tömegközlekedési eszközök megállóiban vagy járdákon találhatók.

Click Through (Átkattintás)
egy átkattintás egy link vagy egy banner tényleges aktivizálását fejezi ki, azt jelenti, hogy a látogató valóban elugrik a linkelt oldalra.

Click Through Rate (CTR, átkattintási ráta):
azt az arányt fejezi ki, ami egy banner megjelenési gyakorisága és a rákattintások gyakorisága között van. A CTR vagy 20:1 formában van megadva 20 látogatóból egy kattintott a bannerre), vagy százalékban: például 6%.

Co-branding (együttes márka használat, kettős márka):
olyan reklámstratégia, amelynek célja a márkaérték tökéletesítése. A co-branding növeli annak esélyét, hogy a két terméket hasonló minőségűnek tekintsék. A célmárka arculat konvergálhat a jobban ismertével és megörökölhet az utóbbi márka értékét a vevők szemében.
A Co-branding az egyesített termékmárka új, egyedi megjelenését alakítja ki. Az egyik márka a másik kontextusában jelenik meg, és fordítva.

Cold calls (hideg hívás):
telefonhívás kezdeményezése olyan címre, mellyel korábban semmiféle kommunikáció nem történt.

Conversion event (Konverziós esemény):
miden olyan esemény, amit a hirdető lényegesnek ítél az online vásárlás szempontjából. (Például: a látogató betesz valamit a kosárba, vagy megrendel valamit, vagy kifizeti az árut)

Cost Per Thousand Impressions (CPM):
ezer kapcsolatra jutó- költség- a klasszikus reklámok esetében is használatos érték. Ezerkapcsolatonként jelöli egy reklám költségeit.
Az online reklám esetében ez az 1000 Ad View médiaköltségét, jelenti.

CRM (Customer Relationship Management) kapcsolati marketing:
amelyet magyarra talán ügyfélkapcsolati menedzsmentnek fordíthatnánk. Felfogható úgy is, mint az ügyfélközpontú vállalati stratégiák összessége, és úgy is, mint az ügyfelek adatainak elemzése. A napi munkát elősegítő, front-Office CRM és az adatokat analizáló back-Office CRM célja egyaránt a személyre és vállalatra szabott kommunikáció. Alkotóelemei: az adatbázis-marketing, a hűségnövelő törzsvásárló-programok, a vevőgondozás, vagy például a személyre-szabott reklámlevelek készítés.

Cross media (kedvezmény):
Egy médiatulajdonos több médiumában egy hirdető; például online, és nyomtatott magazinban egyszerre jelenik meg egy hirdetető és erre külön kedvezményt, kér az ügynökség.

D

Daypart: napszak.
A napot a médiások különböző napszakokra osztják, melyek általában a médiahasználati szokások, a médiát használók mennyisége és összetétele alapján különíthető el. Az egyes napszakok más nézettséggel, hallgatottsággal rendelkeznek, más reklám költséget vonzanak magukkal.

Datamining (adatbányászat):
három nagy tudományterületet egyesít- az adatbázis-kezelést, a statisztikát és a mesterséges intelligenciakutatást. Az adatbányászat a reklámszervezés területén is használható, ahol fontos a jövőbeni trendek, céges lépések hatásának ismerete, ahol az események, helyzetek valamilyen lényeges összefüggést jelezhetnek. A módszer mára a reklámszakma egyik legfontosabb elemévé vált, legújabb területe a webmining, más néven clickstream analysis, azaz kattintás elemzés.

Direct response:
a különböző kommunikációs csatornákon a hirdetések hatására visszaérkező információ. Pl. válaszlevelező lap, információs vonalon beérkező hívás.

Display:
a termék másodlagos kihelyezésére szolgáló egy vagy több anyagból készített hirdetőeszköz.

Dombornyomás:
olyan eljárás, mely síkból kiemelkedő képet hoz létre vékony anyagokon, mint papír, kartonpapír, bőr vagy bizonyos lágy műanyagok.
Variánsai: száraz dombornyomás vagy festés-dombornyomás.

Door drops:
címzés nélküli küldemény

DMX In store Rádió:
műholdon keresztül sugárzott országos zenei rádió. A zenébe illesztett 30 másodperces reklámspot a rádióreklám és az eladáshelyi reklám kombinációja

DTC (Direct To-Consumer):
a DTC az 1980-as évek óta az Amerikai Egyesült Államokban elterjedt reklámozási fajta, melyben márka neve és a gyártó cég neve együtt elhangozhat a törvényi szabályozások betartásával. A DTC kommunikáció középpontjában a beteg áll, kinek befolyásolásával a gyógyszercégek a szerek iránt keresletet támasztanak. A beteg közvetlen meggyőzésével, növelik az értékesítést úgy, hogy a beteg maga kéri a gyógyszer felírását az orvostól.

E

Efficient Consumer Response (ECR):
hatékony válaszadás a fogyasztó igényeire. A kereskedő és a gyártó hatékonyabb együttműködésének új formája. Négy kulcsfontosságú stratégiáját alkalmazhatjuk: a megfelelő termékválaszték kialakítását, a hatékony promóciót, a hatékony termékelhelyezést és a folyamatos áruellátottságot. A gyártó és a kereskedő szakemberei az ECR módszereit alkalmazzák a közös tevékenység során.

Egyedi stand:
kiállítás installálása típuselemek (Syma, Octanorm stb.) felhasználása nélkül, szakipari munka alkalmazásával.

Eladott össz-példányszám (nettó példányszám):
időszaki kiadványok azon példányainak száma, amelyeket különböző csatornákon értékesítenek. Nem számítanak az ingyenesen terjesztett példányok és remittenda.

Elérés (cover, coverage, reach): lefedettség.
Azt mutatja, hogy egy vagy több szpot vagy egy kampány egy kiválasztott tömeg (célcsoport), hány százalékát éri el. 80%-os lefedettség azt jelenti, hogy a célcsoport 80%-a legalább egyszer (de ennek egy része akár többször is) találkozott a reklámüzenettel.

Elektronikus reklámhordozók:
fényújság, rádió, televízió (kábel, műhold, videotext, képújság, videokazetta), mozi, a multimédia eszközei.

Észlelés:
mutató jelöli, hogy a megkérdezettek hány százaléka véli úgy, hogy már látta az adott plakátot, az a plakátforgalmazás intenzitásának, a plakáton látható motívumok elterjedtségének mérőszáma.

F

Fenomédia:
ritkán látott, tüneményes jelenség, amely leggyakrabban az óriásplakátokon jelenik meg, hogy a plakát által közvetített üzenet fokozott intenzitással jusson el a célcsoporthoz. Amelynél a táblák síkjában, előtte, rajta, vagy abból kitörve helyezünk el síklapokat vagy akár háromdimenziós tárgyakat.

Filmalagút (Motion Poster):
a falra rögzített képsorozat, amely a rajzfilmkészítés elvét követve filmmé áll össze a gyors mozgás miatt. Számítógépes rendszernek köszönhetően valódi klip tűnik fel az ablakokban. A falra szerelt 168 kép mögötti fény abban a pillanatban villan fel, amikor egy-egy metróablak mértani középpontjával kerül egy vonalba. Az újfajta médiumon megjelenő filmek maximális hosszúsága 7 másodperc.

Fillboard:
Magyarország benzinkút állomásain új közterületi reklámhordozót vezetett be a Clair & Curtis Outdoor cég. A töltőpisztolyok fején elhelyezkedő hirdetési felületek négy benzinkúthálózat 12 ezer töltőpisztolyán foglalhatók. Az új médiummal a magyar lakosság 13 százaléka érhető el. A vállalkozás különböző szűrő lehetőségeket is kínál a meddőszórás kiküszöbölésére. A kampánytervezés földrajzi hely, kúthálózat és akár kútszintű bontás szerint is megvalósítható.

Fixáció:
a reklámüzenet olvasójának az a tevékenysége, amikor tekintete megakad azokon a pontokon, ahol akár a kép, akár a szöveg valami érdekeset nyújt, valamilyen előnyt kínál.

Flex-nyomás:
minőségileg a csomagolóanyag-gyártás kívánalmait elégíti ki. A nyomtatási eljárás hasonló a magasnyomáshoz, gumiból készülő nyomóformát használnak, ami lehetőséget ad a gyorsan száradó, híg nyomdafesték használatához. Zacskók, dobozok, papír és fólia hordtáska, valamint főzés és fagyálló alapanyagok felülnyomására használják.

Field marketing:
módszerei között a kóstoltatáson kívül számos egyéb technika is van. A BTL eszközök közé sorolt field marketing többek között magába foglalja a kóstoltatást, a merchandisingot, de ebbe, kategóriába tartoznak a lojalitásrendszerek is. Az elérendő cél szempontjából kétféle field marketing akcióról lehet beszélni: az egyik új termék bevezetéséhez kötődik, a másik pedig termék imidzsének erősítését szolgálja.

Follow-up calling (követő hívás):
a kiküldött reklámlevelek után lebonyolított hívások, melyek célja a célszemély figyelmének ismételt felkeltése az üzenetre.

Fólia, fóliázás:
A fólia fémeknek, műanyagoknak filmszerűen kiképzett homogén formái. A fóliával bevont papírok felülete simább lesz, zsír és víztaszító.
Felhasználási területe a kasírozott papírokéhoz hasonló.

Folder:
többoldalas, szétnyitható, hajtogatott nyomtatvány, nem fűzött.

Forgatókönyv (szcenárium):
a reklámfilm képsorrendjét, szövegét, és a rendezésre, felvételre vonatkozó utasításokat tartalmazza.

Forgóprizma:
a berendezéseket háromszög alakú lamellák alkotják, a szokásos forgatás segítségével bizonyos idő alatt ugyanazon felületen három különböző üzenet juthat el a befogadóhoz. A szerkezetek éjjeli megvilágításával a figyelem a nap 24 órájában a felületre irányítható.

Fő-műsoridő (peak, prime time):
a legnagyobb nézettséggel, illetve hallgatottsággal rendelkező napszak (daypart), illetve műsoridő. A médiatörvény által meghatározott fő-műsoridő a televízióban a 18.30 és 21.30, a rádióban pedig a 6.30 és 9.30 közötti időszak.

Free card:
ingyenes képeslap, amely reklámüzenetet hordoz, szórakozóhelyeken, mozikban e célra készített állványokon található és szabadon elvehető.

Fríz:
kiállítási installációban homlokzati elem, amely rendszerint ország vagy cégfeliratot hordoz.

G

Gravitációs vagy ömlesztett tartály:
magas, vertikális display az (ömlesztett) termékékek adagolására a gravitáció révén.

Georeklám:
térbeli hirdetési információk felhasználása és a térinformatika nyújtotta lehetőségek alkalmazása a reklámozás területén. Különféle földrajzi helyekhez (régiókhoz, településekhez, városrészekhez, vagy egy kiválasztott utcához) kapcsolódó hirdetés. A területen élőkről gyűjtött demográfiai vagy fogyasztási szokásokra vonatkozó jellemző adatok alapján készül.

Geotargeting:
célterület-kiválasztás.

Gerillamarketing:
(lopakodó marketingnek is nevezik, olyan helyeken és olyan eszközökkel kíván hatni a fogyasztókra, ahol nem számítanak rá. Mindig személyes, az embereket bevonja a kommunikációs folyamatba visszajelzést vár, és meglepő

GIS (Geographic Information System):
térbeli objektumokra vonatkozó statisztikai, demográfiai, fogyasztási adatok együttes térképi ábrázolását lehetővé tevő térinformatikai rendszer.

H

Hasábmilliméter:
a sajtóhirdetésnek az igénybe vett felület magasságára épülő tarifális egysége.
(Például egy kéthasábos 10 cm magas hirdetési díja 2 x 100 = 200 mm szorozva a milliméter tarifa egységgel.

Hasábok száma és szélessége:
a lap képét meghatározó adat. Minden oldal adott számú és mm-ben közölt szélességű hasábból áll. Ez a hirdetések méretét is meghatározza.

Headline (fősor):
a sajtóhirdetés nyitómotívuma. Feladata a figyelem megragadása, orientálása a reklámüzenetre. Változó motívum, tilalma az ismétlés.
A sajtóhirdetés sorozathoz annyi fősort kell megírni, ahány darabból áll. Nem tipizálható, kötetlen forma és tartalom jellemzi. A fősor a sajtóhirdetés legfontosabb eleme.

Hirdetési árak:
Felár: Blokk első, blokk utolsó felár, TV-nek, rádiónak fizetik, ha a reklámblokkban első vagy utolsó spotként kíván az adott reklám jelen lenni.
Elhelyezési felár: a lap pontosan meghatározott helyén való hirdetés elhelyezéséért. Ismétlési felár: ugyanazon lapszámon vagy reklámblokkon belül változatlan megjelenésért fizetik.
Keret felár: hirdetési oldalon elhelyezett, kerettel kiemelt hirdetés.
Kifutó hirdetés: előfordul, hogy tarifája magasabb az alaptarifánál.
Színfelár: újságoknál, folyóiratoknál az ott nyomdatechnikailag lehetséges kísérőszín alkalmazásáért.
Szövegoldali felár: az esetek nagy részében a tarifa a hirdetési oldalon való megjelenésére vonatkozik. Az alapár bizonyos százalékát kell kifizetni a szövegoldali megjelenésért.

K

Kedvezmények, mennyiségi kedvezmény:
bizonyos számú megjelenés fölött a médium meghatározott százalékú kedvezményt ad a tarifából.
Minőségi kedvezmény: a jogos reklamációk jóvátételének egyik módja. Ilyenkor például a médium bizonyos arányú engedményt ad a hirdetési árból.
Hirdetési tér után nyújtott kedvezmény: a mennyiségi kedvezmény fajtája, amelyet a médiatulajdonos a meghatározott nagyságú hirdetési tér megrendelőjének nyújt.
Hirdetési idő után nyújtott kedvezmény: mennyiségi kedvezmény, amelyet a rádió, TV tulajdonosa nyújt a meghatározott hirdetési idő megrendelőjének.
Vertikális díjkedvezmény: viszonylag rövid időtartamú, sűrített, intenzív reklámozás esetén az eszköztulajdonos által nyújtott kedvezmény.
Hirdetési díj kategóriák: a rádió és TV reklámadás idejének felosztása hallgatottság, nézettség szerint, ez alapján állapítják meg a hirdetési díjakat. Minél magasabb a hallgatottság, nézettség egy időszakban, annál magasabbak a hirdetési díjak és fordítva.
Hirdetési méretek: az adott médium nyomdatechnikájától vagy más adottságaitól függően igénybe vehető hirdetési felületek.

Különleges szolgáltatások:
2/1 két egymással szembe lévő, egész oldalas hirdetés.
Panorámahirdetés: egyik oldalról a másikra átfutó hirdetés, ami lehet a 2/1 hirdetésen kívül két fél oldal.
1/1 oldal: egész oldalas hirdetés.
100: 1 hasáb széles, 100 mm magas hirdetési felület.
Fekvő oldal: a lapot vízszintesen felező oldal.
Álló oldal: a lapot függőlegesen kettéosztó oldal.
Junior page (junior oldal): a lap formátumát kicsiben pontosan követő formátum, mely mellett 1 vagy 2 hasáb marad. Ide kizárólag szerkesztőségi anyag kerülhet, a junior oldal mindig szövegoldalon helyezkedik el.

Szalaghirdetés:
a lap teljes szélességén végigfutó hirdetés, amelynek magasságát a lap minden esetben közli.
Csík: a lap teljes hosszúságán végigfutó hirdetési felület, amelynek szélességét a lap minden esetben közli.
Monokli: a szalagcímsoron elhelyezett hirdetési kocka, amelynek méretét a lap közli.
Kifutó hirdetés: a lap széléig nyomott, keret nélküli hirdetés.
Hirdetési oldal: kizárólag különböző – többféle hirdetésből összeállított oldal

Holtszórás (vagy meddőszórás):
a célcsoportoknak nem tekinthető egyedek, embercsoportok „megszórása” üzenettel.
Nemcsak azért káros, mert kidobott pénz, hanem, mert a fölöslegesnek ítélt információ a befogadóban könnyen bumeráng-hatást vált ki.

I

Imprimálás:
az utólagos korrektúra elnevezése, amely során a megrendelő aláírásával engedélyezi a nyomtatás elindítását. Ilyenkor véglegesen ellenőrzik, hogy színhelyesek-e a képek, hogy minden elem, szöveg, kép meg van-e, a helyére kerültek és nem maradtak-e hibák a szedésben.

Impresszum:
a nyomtatvány szerkesztőinek, készítőinek (grafikus, fotós), valamint műszaki adatainak feltüntetése (terjedelem, nyomdai adatok, papírméret)

Injektálás:
a hirdető logójának a műsor során való bemutatás. Például sportesemények közvetítése közben a szponzor logójának a képernyő sarkában való megjelenítése ( meghatározott időtartamban és gyakorisággal.)

Integrált kommunikáció:
egységes irányelvek szerint összeállított kommunikáció, ahol annak minden egyes eszköze ugyanazt a célt szolgálja, és elemei összhangban állnak egymással.

Installáció (térformáló építészeti eszközök):
az összetett elemrendszert jelenti, melynek elemeiből épül fel a kiállítási stand.

Interstitial:
egy olyan POP-up ablak, amely korlátozott időtartamban jelenik meg. Az időtartam (néhány másodperc) lejártával az ablak automatikusan becsukódik. (Magyarországon az Interstitial egy módosított változata is teret hódított, mely nem Pop-up ablakként, hanem az oldalba ágyazottan jelenik meg.

Ív:
Papírlap, különböző méretre vágva. A méretek szabványban rögzítettek, de készíthetnek egyedi méretű íveket is. Az ívek méretének a gyártási technológia szab határt.

K

Kasírozás:
A papír felületére felvitt plusz réteg, amely valamilyen szempontból eltérő tulajdonságú a hordozóanyagtól. A felvitt réteg általában valamilyen műanyag-származék, vagy alumínium. Fontos, hogy a hordozó papírréteg jól simított, szennyeződés- és hibamentes legyen, mert e nélkül nem lehet fényes egyenletes felületet létrehozni. Alapvetően háromféle kasírozással készülnek a papírok: száraz-, nedves- és forró ömledékes kasírozás. Ez utóbbi eljárással állítják elő a vaj, a margarin csomagolóanyagát is. A kasírozott papír karcolásálló, vízálló, zsírálló tulajdonságú. Értékes csomagolókartonokhoz, display-ekhez, hanglemezborítókhoz, könyvkötészeti célokra alkalmazzák.

Keresztolvasottság:
megmutatja, hogy mekkora a száma azoknak a személyeknek, akik az „A” és „B” médiumot is olvassák.

Képreprodukció (raszter):
az árnyalatos képeket a nyomdai reprodukáláshoz rácspontokra (raszterekre) bontják föl. Minél világosabb a kép, annál kisebbek és ritkábbak a pontok

Kiállítási stand:
az a terület, amelyen a kiállítók bemutatják termékeiket.

Standformák:
Sor-stand: csak egy oldalról, egy járat felé nyitott, és további standok mellett van. (Ritkábban két oldalra nyitott, két párhuzamosan fekvő járat felé.) Ez csak a járati zóna felé kínál bemutatási lehetőséget.
Sarokstand: egy sor végén van és két oldal felé nyitott, a járat és keresztjárat felé. A hátsó front egy másik sarokstandhoz, az oldala egy sorstandhoz csatlakozik. Egy sarokstand a több bemutató oldal által azonos területtel nagyobb hatást ér el, mint egy sorstand. Egy sarokstand bérleti díja magasabb, mint egy sorstandé. Mivel a sarokstand két járat mellett fekszik, magasabb látogatási frekvenciával lehet számolni.
Fej-stand: egy sor végén van, és három oldal felé nyitott. Az előzőleg nevezett standtípusokat ez a stand minőségileg túlszárnyalja, mivel megfelelő használat mellett reprezentatívnak és meginvitálónak hat.
Blokkstand (vagy szigetstand): a legdrágább standfajta, körbe van véve látogatói járatokkal, és különállása által nagy figyelmet kelt.
Összességében a blokkstandnak magas reklámozási minősége van, és jól alkalmazható reprezentálási célokra. A blokkstand kialakításában igényesebb, ami a standépítés és a berendezés költségeiben is megmutatkozik.

Kiállítási forgatókönyv:
a kiállítás előkészületeinek és lebonyolításának valamennyi lényeges mozzanatát, azok határidejét rögzítő intézkedési terv, a felelős személyek megnevezésével.

Kifutó:
a lap széléig történő, keret nélküli nyomtatás, amelyet a nyomda számára mindig külön jelezni kell.

Korrektura:
a szedésről nyomtatás előtt levonatott készítenek, amelyen a megrendelő a szedéshibákat kijavítja, illetve az utólagos javításait bejelöli. A megrendelő többszöri korrektúrafordulót is kérhet.
Fontos szabály, hogy minden levonaton rajta legyen a korrektúrázó személy neve, aláírása és a korrektúrázás dátuma.

Kreatív vagy design papír:
Grafikai célokra szánt papír vagy karton, amely tulajdonságait nemesíti a különleges alapanyag, vagy strukturált felület illetve színezés. Tartalmazhat, vízjelet, többféle rostot, vagy különleges bevonattal rendelkezhet.

Kromalin (proof):
próbanyomat vagy proof mutatja meg, hogy a nyomtatási végtermék milyen lesz, illetve részét képezi a nyomda és a megrendelő közötti szerződésnek. A színhelyesség az un. kromalin (proof) lenyomaton ellenőrizhető. A kromalin levonat a színhelyesség és nem végleges nyomat ellenőrzésére alkalmas.

L

Laminálás:
papír, karton, egyéb anyagok fóliázása. A laminálás hengerek között, általában magas hőmérsékleten, ráégetéssel nagy nyomás alatt történik. Lehetőség van egy, illetve kétoldalas laminálására.

Layout (előterv, tervvázlat):
a nyomtatot reklám elemeinek (szöveg, a nyomdai betűk mérete, típusa, amennyiben szükséges a nyomtatvány szokásos formától eltérő alakjának kivágására vonatkozó utasítás, a fotók mérete) elrendezési vázlata, rendszerint eredeti méretben, a layout a tördelés alapjául is szolgál.

Lead:
a látogatók által körkérdésekre, vagy nyereményjátékok alkalmával megadott elérési címek, illetve egyéb személyes adatok. Az egy személy által egy alkalommal megadott adatok összesen egy leadnek számítanak.

Leaflet:
szórólap, ismertető anyag LED technika. Speciális méretű, színű LED diódák egyedi, csoportos használata a plakáton lévő grafika egyes részeinek extra hangsúlyozására.

Leválogatás:
adatbázis-kezelési folyamat, melynek során meghatározott szempontok szerint (lakóhely, életkor, termékhasználat) kiválasztunk csoportokat, hogy velünk külön kommunikáljunk.

Listaár (rate card cost):
a médium által hivatalosan publikált ár az egyes hirdetési felületekre, más néven tarifaár.

Lokális médium (local media):
tömegkommunikációs eszköz, melynek hatósugara illetve a terjesztési területe egy adott település. Általában különböző hirdetési díjakat ajánlanak a helyi, illetve országos hirdetőknek.

Lufi:
nyomtatott médiumok készenlétbe helyezett hirdetése vagy szerkesztőségi anyaga arra az estre, ha a lapban lefoglalt hirdetést az utolsó pillanatban lemondják, vagy annak anyaga nem érkezik meg időben a nyomtatás megkezdése előtt. Vattának is hívják.

M

Másodlagos közönség (secondary audience):
azok az olvasok, akik nem veszik meg az adott kiadványt, hanem mástól kapják meg elolvasásra. Ezen olvasók számát a teljes olvasószám meghatározásakor figyelembe kell venni.

Merchandising:
az eladás optimalizálására kifejlesztett technika, mely a termék polcra kihelyezésének tervezésén alapul abból a célból, hogy attraktív megjelenést és informatív prezentációt szolgáltasson.

Médium:
olyan kommunikációs csatorna, amely a konkrét üzenettől függetlenül létezik, de amelyet igénybe vehetünk saját információ közlésére.
A médium, “hordozó” tehát az a csatorna, ami alkalmas konkrét üzenetünk továbbítására (TV, rádió, mozi, sajtó). Többes számban média vagy médiumok és nem médiák!

Médiaadatok:
a médiatervezéshez, médiavásárláshoz szükséges, a médiatulajdonosoktól (vagy kutatószervektől) beszerezhető mennyiségi és minőségi adatok.

Médiaanalízis:
arra keres (ad választ, hogy az adott reklámhordozók mennyiben teljesítik (teljesítették) feladatukat. A médiaelemzés során vizsgálják a reklámhordozó kiválasztásának eredményességét, a szórás módját, idejét, sűrűségét, közönségelemzést.

Médiaaudit:
független piaci szakértő által végzett ellenőrzés, amely során az ügynökségi médiamunka folyamatainak, eredményének, hatékonyságának vizsgálata. A médiaaudit megbízója és finanszírozója a hirdető. A magyar médiapiac egyik legfiatalabb ága, ennek megfelelően a szabályai még kialakulóban vannak.

Médiajutalék:
a reklám és médiaügynökségnek az üzletszerzésért nyújtott visszatérítés. A médium szempontjából ez ügynökségi jutalék, tehát a számlán az általános feltételek között ezzel az elnevezéssel tüntetik fel. Mértéke általában a tarifa meghatározott százaléka. Ezt a jutalékot az ügynökségek-megállapodástól függően-általában visszaadják az ügyfélnek.

Médiafigyelő (monitoring):
megbízás alapján, meghatározott tárgykörben, témában (elektronikus és nyomtatott) sajtócikkeket gyűjt, amelyeket esetleg feldolgoz, elemez, és rendszeres időközönként átad a megbízójak. Ezzel megteremtik az azonnal reagálás lehetőségét.

Médiakutató:
gyakran egy-egy átfogó médiumra specializálódott kutatócég, amely a különböző módszerek segítségével szolgáltat adatokat olvasottságról, műsorok nézettségéről, hallgatottságról, egyes reklámeszközök hatékonyságáról, hatásáról.

Médiakoncepció:
a kampányterv része, a médiaterv kialakítás szempontjainak összessége. Ebben határozzák meg a célcsoportot, feladatot, eszközöket, médiaválasztási szempontokat.

Médiamix:
a médiaterv része, a reklámeszközök, reklámhordozók olyan kombinációja, amelyben a felhasznált eszközök, hordozók egymást a legnagyobb hatékonysággal egészítik ki.

Média Navigátor:
a Szonda Ipsos-Gfk Hungária közös kutatási adatait tartalmazó médiás szoftver, melyből rádióhallgatottsági lapolvasottsági, honlap-látogatottsági, közterület-használati, és tévénézettségi adatok tudhatók meg. Elsősorban nem televíziós médiumok elemzésére és tervezésére használják.

Médiasúlyozás:
a reklámkampányoknál használt fogalom, médiumok rangsorolása az alábbiak szerint: az alkalmazott médiumok mennyire alkalmasak a kitűzött reklámcélok elérésére az alkalmazott médiumok mennyire alkalmasak a kiválasztott célcsoport megközelítésére az alkalmazott médiumok mennyivel jobbak, mint más, azonos kategóriájú reklámhordozók

Médiaterv:
tartalmazza a médiamix összeállítását, a médiaválasztás indoklását, a pontos időzítést, az értékelés szempontjait, az eredményesség mérési területeinek, módjainak meghatározását, a kampány várható elérési adatait, a költségek alakulását, a médiavásárlással, a hirdetési anyagok elkészítésével kapcsolatos időzítést.

Médiatervező (média planner):
feladata a médiatervezés, a médiamix és az időterv összeállítása, tekintettel a stratégia feladatokra.

Médiatulajdonos:
olyan szervezet, személy, ami, vagy aki a reklámhordozó felett rendelkezik.

Médiaválasztás:
különböző médiumok közötti választás. Meghatározói: a célközönség reklámeszközzel kapcsolatos szokásai, a termék, az üzenet, a költségek.

Médiavásárlás:
a hirdetések árának és egyéb megjelenési feltételeinek kialkudása, a hirdetések megjelentetése, a megjelenés ellenőrzése és a kampány utóértékelése.

Médiaügynökség:
kapcsolatot tart az eszköztulajdonosokkal, kivitelezőkkel. Médiaadatokat szolgáltat a különféle reklámakciókhoz. Előkészíti a reklámakciókról való döntéseket az eszközök várható hatékonysága szempontjából. A reklámakciókról való döntéseket az eszközök várható hatékonysága, felhasználhatósága szempontjából. A reklámakciókról való döntések alapján foglal helyet és időt a szükséges médiumoknál. Legfontosabb feladatai: a médiatervezés, a médiamix összeállítása, médiavásárlás, a médiapiaci változások figyelemmel kísérése.

Médiazaj, médiatelítettség (media clutter):
a médiumok reklámokkal való telítettsége. Alacsony vagy magas volta befolyásolja a megvalósítandó médiajelenlét erősségét, azaz fontos szempont a médiatervezésnél.

Microsite:
néhány oldalból álló Website, mely nem tartalmazza az összes információt, csak azokat, amik relevánsak. Általában piackutatásokhoz, promóciókhoz használják. Elhelyezését tekintve lehet a vállalati, illetve termék-vagy egy nagyobb Website speciális része.

Mobil:
kartonból vagy más könnyű anyagból készült display. Összekötve és a plafonra függesztve a különböző részek egymástól függetlenül mozognak a levegőben.

Modifikáció (modifikációs elem):
3 D-s táblák közvetlen geometriai környezetében elhelyezett sík vagy térben megépített reklámhordozók, elemek.

Molinó:
alkalmanként az üzlet, épület homlokzatán elhelyezett vagy a járda, az úttest felett kifeszített nem merev szerkezetű, speciális fóliából készült mobil hirdetési felület.

Montázs:
jelenetek, képsorok vágás útján történő összeállítása a rendező utasítása alapján.

Multimédia:
összefoglalja, hogy az információ kiváló minőségben, a szükséges formában jelenik meg, az állóképek, grafikák fotóminőségűek, a mozgóképek élesek (tévéminőségűek. A hang sztereóban (CD minőségben) szól. Az adatok könnyen elérhetők, rendezettek és áttekinthetők. CD-I (Compact Disk Interactive) interaktív kompaktlemez LDP (Laser Disk Player ( képlemezt lejátszó berendezés DVI (Digital Video Interactive) digitális interaktív video

Muszterkópia:
az előhívott negatív filmről készült pozitív kópia. Rajta van a csapó, és a felvétel sorrendjében vannak a képek. (Első pozitív kópia) Másképpen munkakópia vagy snittkópia.

Mutatványszám:
a sajtótermék példánya, amelyet megtekintésre díjmentesen küldenek meg a potenciális hirdetőnek vagy előfizetőnek, vásárlónak, illetve szakembereknek.

Mutáció:
valamely kiadvány példányszámának egy részében szöveg-, esetleg képcsere.

Mutált hirdetés (split run):
valamely lap ugyanazon számában, ugyanazon formátumban, de az összpéldányszámon belül két vagy több szövegváltozatban megjelentetett hirdetés. Ha terjesztési körzetek szerint változik a szöveg: földrajzi splitről; ha a mutáció példányszám megosztás alapján történik, mechanikus splitről beszélünk.

Műnyomó-mázolt papír:
Mindkét oldalon mázolt papír. Az egyik legigényesebb nyomópapírfajta. Több színnyomású, finom raszterű célokra használják.
(Például: reprodukciós nyomtatáshoz. A műnyomóra felvitt pigment-réteg általában 1/3-a a papír tömegének. Az alappapírtól megkívánják a felületi egyenletességet, jól vegye fel mázréteg, ne porozzon, és felülete ne tépődjön fel. A mázréteg pigmentekből, kötőanyagokból, műanyag-diszperziókból áll.

N

Negatív nyomás (beforgatott szöveg):
sötét vagy színes mezőben fehér vagy világos tónusú betűkkel nyomtatott szöveg.

Negatív vágó:
a vágott pozitív filmkópia alapján megvágják a film negatívját, erről készül a film standard kópiája, amin nincs ragasztás.

Net-net ár (netto-netto ár):
kedvezményekkel és ügynökségi jutalékkal csökkentett tarifa. Az áfa nélkül fizetendő összeg.

O

Ofszet papír:
Enyhén simított, natúr és felületkezelt kivitelben 80-140 grammsúlyú tömeghatárok között, íves és tekercs kiszerelésben gyártott elsődleges ofszet nyomtatási technológiában felhasznált papírok általános elnevezése. Ofszet nyomtatásnál a festék egy nyomóformáról először egy gumilepedőre, majd onnan a nyomathordozóra kerül. Követelmény a mérettartósság és az illeszthetőség

Optimalizáló:
a médiaügynökség és a médiatulajdonos közötti piaci pozíciót elfoglaló, egy médiumtípusra szakosodott ügynökség, amely a klasszikus médiaügynökség médiatervezési és -vásárlási munkáját segíti.
Közterület és internet esetében jellemző.

Outbound (aktív) telemarketing:
a telemarketing cég hív&aac

OTS (Opportunity to See): megmutatja, hogy egy adott időszak (pl. 4 hetes kampány) alatt a célcsoportunk tagjai átlagosan hányszor találkoztak a hirdetéssel.

P

People Meter (Nézőmérő): az egyik legfejlettebb TV kutatási módszer, amely a panel háztartásokban a háztartások tagjainak tévézési szokásait folyamatosan méri.

Post-buy analízis (utóanalízis): a kampány tényleges teljesítményének kiértékelése az előzetes tervekhez viszonyítva. Az elemzésben szerepel GRP és TRP teljesítmény, OTS, lefedettség és gyakoriság vizsgálata stb.

Pozícionálás: egyes médiumokban a hirdetés kedvező helyre történő elhelyezése. Televízióban, rádióban a reklámblokkon belüli elhelyezés lehet pl. blokkelső, -második vagy utolsó, utolsó előtti.

R

Rate card (tarifa): az adott médium árlistája, melyek szezononként meghatározzák a különböző megjelenések / idősávok / programok árait.

Rating pont: az adott program/kiadvány által elért célközönség rész (%). 1 rating pont = a célközönség 1%-a.

Reklámzaj (clutter): 3 fő típusa van:

1. teljes piaci reklámzaj: a piacon adott periódus alatt megjelenő hirdetések összessége.

2. versenypiaci reklámzaj: azon hirdetések összessége, melyek konkurens márkákat hirdetnek.

3. médiazaj: egy adott médiumban adott periódus alatt megjelenő hirdetések összessége.

Share of Voice (SOV), Share of Spending (SOS): egy adott vagy több brand által képviselt reklámsúly, amelyet egy meghatározott piacon vagy piaci szegmensen belül képvisel egy adott időszak alatt. Ez a reklámsúly általában reklámköltés (SOS) vagy rating (SOV) alapján fejezhető ki.

Stratégiai média tervezés: marketing tervek megvalósításához biztosított média javaslat, amely meghatározza a kommunikációs célokat, média választást és célzást.

T

TRP (Target Rating Point): egy meghatározott célközönség azon százaléka, amelyet az adott program vagy megjelenés elér. 1 TRP = 1%-a az adott célcsoportnak.

V

Weekly Weight (heti súly): a kampány erősségét mutatja heti TRP-ban kifejezve.

 

Reklámfelületek elnevezése, paraméterei:

backlight: nagy méretű, belülről megvilágított, frontoldalán nyomtatott „backlight”™ fólia (reklámanyag) kihelyezésére alkalmas reklámhordozó;

citylight: 1,17 X 1,75 m méretű, elsősorban nagyvárosokban, tömegközlekedési vonalak frekventált területein, bevásárlóközpontokban elhelyezett, általában háttér megvilágítással rendelkező, frontoldalán papír alapú hirdetési üzenet kihelyezésére alkalmas reklámhordozó;

óriásplakát: 5,04 X 2,38 m (euro) méretű, nagy forgalmú utak, főutak, frekventált csomópontok mentén, országos hálózatban elhelyezett, – egy részük egyedi módon megvilágított – reklámhordozó, melyen papír, esetenként fólia alapú, vagy festett hirdetési üzenet kerül elhelyezésre.

építkezési fólia: építkezések alkalmával az állványzatra kifeszített nyomtatott reklámfólia, esetenként megvilágítva; (épületháló)

prizma: 5,04 X 2,38 m méretű, 3 oldalas hirdetési felület megjelenítésére alkalmas, esetenként megvilágított, forgó lamellákból álló reklámhordozó;

roll-up: 5,04 X 2,38 m méretű, 3-5 oldalas hirdetési felület megjelenítésére alkalmas, esetenként megvilágított, egymást sorrendben követően átforduló reklámhordozó; elnevezése rollup

kisplakát(peron): metró vonalon elhelyezett 103 x 50 cm (KisÓ) vagy 70 cm X 100 cm-es (B1) méretű reklámhordozó;

telefonfülke: telefonfülke külső oldalára szerelt olyan reklámhordozó, amelyben 70 cm X 100 cm-es (B1) méretű, vagy 70 X 189 cm (dupla B1) méretű reklámanyag helyezhető el, esetenként citylight méretű standard vagy gördülő megjelenés;

járműbelső: busz, villamos, trolibusz, fogaskerekű és HÉV tömegközlekedési eszközök belső felületén elhelyezett egyedi méretű reklámhordozó, amely tömegközlekedési eszközöknek legalább 70%-a vesz részt a tömegközlekedésben;

járműkülső: busz, villamos, trolibusz, fogaskerekű és HÉV tömegközlekedési eszközök külső felületén elhelyezett egyedi méretű reklámhordozó, amely tömegközlekedési eszközöknek legalább 70%-a vesz részt a tömegközlekedésben;

digitális plakát:

Hálózatos DP Media player: egy speciálisan erre a célra tervezett számítógép, amely képes a különféle típusú kijelzőkön megjeleníteni a tartalmat. 2 media player típust forgalmazunk: – WEB-es verzió: HTML, PHP, Flash programozásban jártas felhasználóknak – PRO verzió: programozási ismeretekkel nem rendelkező felhasználóknak (előre kész szerkesztősablonokkal, varázslóval)

Megjelenítő: bármilyen LCD, plazma TV vagy professzionális kijelző, videofal, projektor stb.

Szerver: tartalom-menedzselő rendszer (CMS), amelynek 2 típusát forgalmazzuk: – MINI: egyidejűleg max. 40 media playert képes menedzselni – PERFORMANCE: egyidejűleg max. 250 media playert képes menedzselni

Tartalomszerkesztő, -menedzselő szoftver: – tartalom (playlist) összeállítása, ütemezése – megjelenítők csoportokba rendezése (helyszínek, cégek stb. szerint) – megjelenítők ki/bekapcsolásának időzítése

Monitorozó szoftver:– státuszkontroll funkció- log funkció- megjelenítők képének online megtekinthetőségének biztosítása

Naplózó szoftver:– részletes statisztika és playback lista összeállítása (meghatározott megjelenítők, ill. azok csoportjai, a lejátszott tartalom vagy meghatározott időintervallum alapján) és a jelentés automatikus elküldése előre meghatározott időszakonként (naponta, hetente).

 
Fontosinfok.hu Szaknévsor cégek vállalkozók névsora adatai Szaknévsor | Mi hol tvan található a városban faluban Mi hol van? | Település infok boltok hivatalok címei Település infók | Összes közlekedési menetrend Szállás infók | Gépjármű autó adás vétel használt autó árak Gépjármű infók
Legfrissebb fontos kérdések:
További fontos kérdések >>
Antikregiseg.hu mûkincsportál: Régiségbolt és Antikvárium egy helyen
Fontosinfok.hu- közhasznú adatok
Megtalál minket Qr kód alapján is KÖVESSEN MINKET: Facebook KÖVESSEN MINKET: Twitter KÖVESSEN MINKET: Youtube KÖVESSEN MINKET: Google+ KÖVESSEN MINKET: Pinterest

Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Írjon nekünk!
Hírlevelet kérek

Ingatlan kereső
Albérlet kereső
Utcakereső
GPS koordináták

Szaknévsor
Mi hol van?
Település infok
Település térképek

Várható időjárás
Postahivatalok
Menetrendek
Benzinkút kereső

© 2022 Fontosinfok.hu| Hírlevél | Elérhetõség | Üzletszabályzat | Médiaajánlat | Szerzõi jogok | Adatvédelmi elvek