FontosInfok.hu kategóriák: | ÁllásInfo | BankInfo | BiztosításInfo | BoltInfo | EgészségInfo | GasztroInfo | GépjárműInfo | HirdetésInfo | IngatlanInfo | KulturInfo | SzállásInfo | SzolgáltatásInfo | TelepülésInfo | UtazásInfo |
FontosKérdés kategóriák: | Állatok, növények | Családi kapcsolatok | Egészség, életmód | Egyéb kérdések | Emberi kapcsolatok | Ezotéria, spiritualitás | Fogyókúrák, diéták | Gasztronómia, étel, ital | Gyerekvállalas, nevelés | Közlekedés | Kultúra és közösség | Műszaki eszközök | Otthon, lakás | Pénz, üzlet | Politika, jog | Sport, mozgás | Számítástechnika, IT | Szépségápolás, divat | Szerelem, párkapcsolat | Szórakozás, hobby | Tanulás, oktatás | Tudomány | Utazás | Ünnepek, évfordulók | Vallás, hitélet |
Menetrendek.net kategóriák: | BKK BKV menetrendek | Busz menetrendek | Hajó komp menetrendek | Jegyárak | Repülőgép menetrendek | Teleautós fuvarok | Térképek | Útvonaltervezés | Vasúti menetrendek |
Antikrégiség.hu Piactér: | Régiség kategóriák: | Antik bútor (6272) | Bélyeg (3215) | Egyéb régiség (4064) | Ékszer (436) | Ezüst, fémtárgy (899) | Festmény (3333) | Grafika, rézkarc (536) | Hangszer (697) | Képeslap (1437) | Lámpa, csillár (1056) | Militária, fegyver (818) | Műszaki tárgyak (1952) | Néprajzi tárgy (457) | Óra (889) | Papírrégiség (1305) | Pénz, érme (1745) | Porcelán, kerámia (4299) | Szobor (848) | Textil, szőnyeg (1232) | Üveg, kristály (1061) | Vallási tárgyak (254) | Könyv kategóriák: | Antik könyv (1880) | Életmód, egészség (236) | Gasztronómia (183) | Gazdaság, üzlet (59) | Gyerekkönyv (527) | Idegen nyelvű (361) | Irodalom, regény (1726) | Lemez, CD, DVD (1266) | Műszaki könyv (332) | Művészeti könyv (801) | Nyelvkönyv, szótár (186) | Régi diafilm (156) | Régi újság, folyóirat (1760) | Sport (169) | Tankönyv (530) | Történelem (501) | Tudományos könyv (465) | Útikönyv, földrajz (263) | Vallási könyv (589) |
Hirdetések: |

|
|
|
Erre költenek legtöbbet az interneten a magyarok |
|
2017.04.24. | |
Továbbítás e-mailben | Nyomtatás |
Mind inkább elmosódik a hagyományos és az online vásárlói platformok közötti határ, és azok a fogyasztók, akik korábban már vásároltak tartós terméket vagy szolgáltatást az interneten, jellemzően hajlamosabbak még több pénzt elkölteni a világhálón. Többek között ez derül ki a Nielsen globális e-kereskedelemmel kapcsolatos felméréséből, amely szerint a válaszadók 58 százaléka vásárolt már a neten. Ez egy százalékos emelkedés a 2015-ös évhez képest. |
|
A boltokban használatos, vásárlásösztönző digitális technológiák népszerűsége is emelkedik; a fogyasztók nyitottak az online és mobil kuponok felhasználására, és hűségprogram alkalmazások letöltésére is.
A vásárlási szokások átalakulásának eredményeként a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, míg az eddig kizárólag virtuálisan működő webáruházak valódi üzleti egységeket nyitnak.
Európában vezet az utazások online foglalása 67 százalékkal, ezt a válaszadók döntő többsége végzi inkább az interneten, a válaszadók negyede online és utazási irodán keresztül is foglalja le nyaralásait, és csupán 7 százalékuk ragaszkodik az utazási irodához.
A magyaroknál ez a szám kiugróan magas: száz honfitársunkból 78 online foglalja le jegyeit illetve a szállását. Dobogós helyen végeznek Európa szinten a videojátékokkal kapcsolatos termékek. Magyarországon ezzel szemben a harmadik helyen az étel házhozszállítás végzett: ezt honfitársaink mintegy fele (49 százalék) végzi az interneten keresztül.
Divatáru vásárlásakor a fogyasztók körében az adott bolt honlapja (43 százalék) és maga az üzlet (39 százalék) bizonyul legfontosabb információforrásnak Európában, fogyasztói elektronika esetén ez az arány 43 százalék és 38 százalék. Szépség- és testápolási termékeknél messze a hagyományos bolti tájékozódás vezet 37 százalékkal, míg az ismerősök ajánlására a potenciális vásárlók 24 százaléka hallgat.
Frissáru vásárlása esetén jóval óvatosabbak vagyunk Európában: a válaszadók 42 százaléka boltokból tájékozódik, és ezzel toronymagasan elhúz a szájmarketing mellett (20 százalék). Honfitársaink hozzáállása is hasonlóan körültekintő, ugyanakkor mi odafigyelünk a szórólapokon kapott információkra is (32 százalék ).
|
|
|
|